Nieuwsoverzicht
-
Hoelang moet uw instelling diploma’s bewaren?
DUO krijgt steeds meer vragen van klanten die op zoek zijn naar hun diploma. Ze hebben het diploma nodig voor een werkgever of als ze (opnieuw) gaan studeren. Als DUO niet in het bezit is van de eindexamenresultaten, worden klanten verwezen naar de onderwijsinstelling waar ze het diploma hebben behaald, maar daar krijgen ze vaak nul op het rekest.
-
Kijkglas 3 en Dashboards samenwerkingsverbanden 1a en 1b
Kijkglas 3 en de Dashboards samenwerkingsverbanden 1a en 1b staan online.
-
Start campagne ‘Studentenreisproduct voor mbo’ers jonger dan 18 jaar’
Op 24 april start de campagne ‘Studentenreisproduct voor mbo’ers jonger dan 18 jaar’ voor scholieren in het voortgezet onderwijs.
-
Wijzigingen lerarenbeurs 2023-2024
Leraren die een opleiding aan een hogeschool of universiteit willen volgen, kunnen vanaf 1 april 2023 de lerarenbeurs aanvragen. In de regeling is voor studiejaar 2023-2024 een aantal wijzigingen doorgevoerd.
-
Nieuw signaal kwaliteitscontrolebestand: leerling heeft ook vrijstelling
U ontvangt nu ook een signaal als een leerling op uw school een vrijstelling heeft gekregen.
-
Kabinetsplannen studiefinanciering 2023 stapje dichterbij
De Tweede Kamer heeft ingestemd met de plannen voor de herinvoering van de basisbeurs in het hoger onderwijs en de andere plannen. Ook voor studenten in het mbo. Wat betekenen de plannen voor scholieren?
-
Webinar ‘Studiefinanciering hoger onderwijs’
Voor scholieren in de eindexamenklassen die naar de hogeschool of universiteit gaan, organiseert DUO op donderdag 16 maart om 19.30 uur een webinar.
-
Lever nu uw PNIL-gegevens aan
U kunt de gegevens personeel niet in loondienst (PNIL) over het kalenderjaar 2022 nu aanleveren. Lever de gegevens aan vóór 1 april 2023.
-
Jaaroverzicht 2022 beschikbaar
Bekijk nu uw jaaroverzicht 2022.
-
Campagnekalender 2023 staat online
Ook in 2023 organiseert DUO campagnes voor het vo, mbo en ho. U kunt deze campagnes delen via uw eigen communicatiekanalen, zoals nieuwsbrieven en sociale media.