Naar In het kort

Leerbaarheidstoets

  1. In het kort
  2. Problemen oplossen

Problemen oplossen

DUO zet de LBT voor de kandidaat klaar. De toetsbegeleider begeleidt de afname van de toets. Lees wat u moet doen als er iets misgaat.

Inloggen Optimum

Het inlogscherm van het Supervisor Dashboard vindt u hier: Inloggen Supervisor Dashboard Link opent externe pagina

Om in te loggen hebt u een geldig wachtwoord nodig. Als u een account aanmaakt, krijgt u van DUO een e-mail met uw inlognaam en wachtwoord. Is uw wachtwoord verlopen of verloren? Op de inlogpagina van het supervisor dashboard staat de link 'Wachtwoord vergeten'. Hiermee kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

Is het wachtwoord bij Optimum Assessment geblokkeerd? Stuur dan een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl. DUO maakt zo snel mogelijk een nieuw wachtwoord aan en geeft het account vrij.

Examennummer niet zichtbaar

Een LBT-examennummer is een jaar geldig. Na een jaar wordt het automatisch vernieuwd. Is het examennummer niet zichtbaar, dan is het mogelijk verlopen.

  1. Neem contact op met DUO en informeer of de inburgeraar al een leerbaarheidstoets heeft gemaakt.
  2. Zo niet, stuur een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl. DUO kan dan een nieuw examennummer aanmaken.
  3. Na het aanmaken van een nieuw examennummer, is de LBT beschikbaar met ingang van de volgende dag.
LBT te vroeg vrijgegeven of afgesloten

Geeft u de LBT te vroeg vrij, dan wordt deze vergrendeld. Is de toets nog niet gestart? Dan kan de toets alsnog worden gestart zodra de kandidaat er is.

Wordt de toets afgesloten tijdens het maken, dan kan deze niet opnieuw worden geopend. DUO moet dan een nieuwe toets klaarzetten. Stuur een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl en vermeld de volgende gegevens:

  • naam toetsbegeleider
  • e-mailadres toetsbegeleider
  • naam kandidaat
  • examennummer
  • gemeente waarvoor de toets wordt afgenomen
  • wanneer de toets nodig is

De toetsbegeleider krijgt een e-mail wanneer de toets weer beschikbaar is.

Verkeerde LBT gemaakt

Heeft een kandidaat de LBT van een andere kandidaat gemaakt? Stuur dan een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl en beschrijf wat er is gebeurd. Vermeld ook de volgende gegevens van beide kandidaten:

  • voor- en achternaam
  • geboortedatum
  • examennummer
  • burgerservicenummer
Geen uitslag

Soms staat de uitslag van de LBT nog niet in de Mijn DUO, terwijl de toets al gemaakt is. Mogelijk staat dan het juiste examennummer niet in Mijn DUO. U kunt dit navragen op toetsbegeleiders@duo.nl met de volgende gegevens:

  • voor- en achternaam kandidaat
  • geboortedatum
  • burgerservicenummer
Oefenen en e-learning

Contact

U kunt uw vraag telefonisch of per mail stellen. Of ga naar de contactpagina voor meer informatie.

Mailen

Stel uw vraag via sci@duo.nl. We beantwoorden uw mail binnen 5 werkdagen.

Bellen

U kunt ons bellen op 050 599 91 91 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Niets missen?

Het onderwijs is constant in beweging. Abonneer u op onze nieuwsbrief.

Verbergen feedback scherm Sluiten feedback scherm Tonen feedback scherm
Wat vindt u van de website?

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee