Naar Home

Contact opnemen

U wilt zo snel mogelijk een betrouwbaar antwoord op uw vraag. Soms moet u daarvoor bij DUO zijn, soms bij een andere organisatie.

U heeft een vraag over...

DUO kan geen vragen beantwoorden over uw DigiD, OV-chipkaart of zorgtoeslag. Ook voor inburgeren moet u naar een andere website.

Post gehad over terugbetalen van uw studieschuld?

Hieronder vindt u het antwoord op vragen over het bericht Terugbetalen studieschuld.

In mijn bericht staat dat ik niet hoef af te lossen vanwege aanloopfase. Wanneer moet ik beginnen met aflossen?

In het bericht staat hoelang de aanloopfase nog duurt vanaf 1 januari 2017. Na afloop van de aanloopfase moet u beginnen met aflossen. Staat op het bericht dat de aanloopfase nog 12 maanden duurt, dan moet u in 2018 beginnen met aflossen.
In november 2017 ontvangt u een bericht over het te betalen bedrag in 2018. Op onze website kunt u nu alvast een indicatie krijgen van het maandbedrag.

Ik haal dit jaar mijn diploma. Waarom krijg ik toch een bericht dat ik moet beginnen met het terugbetalen van mijn studieschuld?

Haalt u binnen de diplomatermijn van 10 jaar uw diploma? Dan zetten we uw prestatiebeurs om in een gift. Uw studieschuld wordt dan lager of komt zelfs helemaal te vervallen.

De omzetting in een gift vindt plaats in de maand januari nádat u uw diploma heeft gehaald. Haalt u in 2017 uw diploma? Dan zetten we uw prestatiebeurs om in januari 2018. Tot die tijd blijft de prestatiebeurs als schuld op uw berichten staan.

Ik moet in januari 2018 beginnen met het aflossen van mijn lening. Kan ik nu alvast een gedeelte van mijn schuld aflossen?

Ja, u kunt nu alvast een gedeelte aflossen. Log hiervoor in op Mijn DUO. Ga naar ‘Mijn schulden’ en kies voor ‘Meer betalen’ en ‘Extra aflossen’. U kunt de betaling via iDEAL overmaken.
Kunt u niet inloggen op Mijn DUO, maak uw betaling dan over naar rekeningnummer NL63 RBOS 0569 9999 95 ten name van Dienst Uitvoering Onderwijs. Vermeld daarbij als omschrijving uw burgerservicenummer-ILS. Voorbeeld: 012345678-ILS.

Veelgestelde vragen

Vaak is het niet nodig om contact op te nemen. Bij de veelgestelde vragen op duo.nl vindt u op veel van uw vragen het antwoord sneller.

Social media

Kunt u iets niet vinden? We helpen u op Facebook graag verder. U kunt ons ook een vraag stellen via Twitter.

Logo Facebook voor PROM en DOL facebook.com/StudiefinancieringMbo facebook.com/StudiefinancieringHogerOnderwijs facebook.com/TerugbetalenStudieschuld
Logo Twitter voor PROM en DOL @Duostudent

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Bewijsstukken uploaden kan ook in Mijn DUO.

U kunt uw gegevens niet wijzigen via telefoon of mail.

Persoonlijk contact

Neemt u contact op namens iemand anders? Regel dan eerst een machtiging.