Naar Home

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Ik stop met mijn mbo-opleiding. Hoe zit het met mijn lesgeldtermijnen?

Je moet altijd lesgeld betalen voor een heel schooljaar. Betaal je in termijnen en word je uitgeschreven? Dan lopen de incasso’s van het lesgeld door. Werd je vóór 1 mei 2024 uitgeschreven omdat je je diploma hebt behaald? Dan kun je vragen om de termijnregeling stop te zetten. Ben je om een andere reden voor 1 mei uitgeschreven? In sommige situaties kun je de lesgeldtermijnen laten stopzetten en lesgeld terugkrijgen. Kijk voor meer informatie op de pagina Lesgeld terugvragen of termijnregeling stopzetten.

Wat moet ik allemaal regelen in de zomer?

Begint u met studeren, verandert u van opleiding of bent u bijna klaar? Op onze pagina over de zomer vindt u alle informatie bij elkaar.

Ik verander van opleiding. Heb ik recht op studiefinanciering of tegemoetkoming tussen mijn oude en nieuwe opleiding?

Volgt u een opleiding en gaat u na de zomer verder met een andere opleiding? Met de wijzigingshulp ziet u of u recht hebt op geld tussen uw oude en nieuwe opleiding. Dit noemen we 'overbrugging'.

Ik ben afgestudeerd. Wanneer moet ik mijn studiefinanciering stopzetten?

Ben je klaar met je hbo of universitaire opleiding? Gefeliciteerd!

  • Controleer bij de onderwijsinstelling wanneer je wordt uitgeschreven.
  • Log daarna in op Mijn DUO om je studiefinanciering per de uitschrijfdatum stop te zetten.

In het hoger onderwijs wordt je standaard ingeschreven tot en met 31 augustus. Je hebt dan recht op studiefinanciering tot en met 31 augustus. Je moet je studiefinanciering dan stopzetten met ingang van september. Heb je zelf een verzoek gedaan om eerder uitgeschreven te worden? Zet je studiefinanciering dan stop met ingang van de maand waarin je niet meer staat ingeschreven. Heb je je studiefinanciering stopgezet terwijl dat niet de bedoeling was? Bijvoorbeeld omdat je wel tot en met 31 augustus stond ingeschreven? Vraag dan opnieuw studiefinanciering aan in Mijn DUO.

Wil je weten hoe het zit met je studentenreisproduct of hoe het verdergaat? Check dit in de wijzigingshulp.

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Inloggen Mijn DUOMet DigiD

Waarom kan ik niet mailen?

Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.

Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.

Contact inwoners Caribisch gebied

U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.