Naar Home

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Ik heb bericht gekregen dat ik mijn studentenreisproduct moet stopzetten, maar ik studeer nog. Wat moet ik doen?

De reden waarom je dit bericht hebt gekregen is afhankelijk van jouw situatie. In het bericht studiefinanciering in Mijn DUO lees je waarom jij nu geen recht meer hebt op het studentenreisproduct.

De meest voorkomende reden: je nieuwe opleiding is nog niet bekend bij DUO.

Mogelijk ben je uitgeschreven bij je oude opleiding en is er nog geen nieuwe opleiding bekend. Geef in dat geval je nieuwe opleiding door.

Zitten er niet meer dan 4 maanden tussen je opleidingen, en is de oude opleiding geen opleiding in het hoger onderwijs? Dan kun je in de tussenliggende maanden ook studiefinanciering krijgen. Vink dan in Mijn DUO aan dat je overbrugging wilt. Direct nadat je de wijziging doorgeeft in Mijn DUO, krijg je bericht. Je ziet dan gelijk of je recht op je studentenreisproduct is hersteld. En dan hoef je hem niet stop te zetten.

Andere reden

Zit je in een andere situatie? Check in de wijzigingshulp wat je moet doen en waar je recht op hebt.
Wat moet ik allemaal regelen in de zomer?

Begint u met studeren, verandert u van opleiding of bent u bijna klaar? Op onze pagina over de zomer vindt u alle informatie bij elkaar.

Rente: hoe zit het precies?

Het ministerie van OCW stelt aan het eind van kalenderjaar de rente opnieuw vast. In 2022 is voor studenten de rente 0%. Wat de rente in 2023 wordt, is aan het eind van dit jaar bekend. Zodra het nieuwe rentepercentage bekend is, krijg je hierover een bericht en zie je het in Mijn DUO terug. Betaal je al terug? Dan staat de rente telkens voor 5 jaar vast. Je ziet in Mijn DUO welk percentage nu voor jou geldt en tot wanneer dit percentage vaststaat. Lees meer in het nieuwsbericht Rente: hoe zit het precies.

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Inloggen Mijn DUOInloggen Mijn DUO

Waarom kan ik niet mailen?

Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.

Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.

Contact inwoners Caribisch gebied

U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Verbergen Sluiten
Wat vindt u van de website?

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee