Naar Home

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Ik stop met mijn mbo-opleiding. Hoe zit het met mijn lesgeldtermijnen?

Je moet altijd lesgeld betalen voor een heel schooljaar. Betaal je in termijnen en word je uitgeschreven? Dan lopen de incasso’s van het lesgeld door. Werd je vóór 1 mei 2024 uitgeschreven omdat je je diploma hebt behaald? Dan kun je vragen om de termijnregeling stop te zetten. Ben je om een andere reden voor 1 mei uitgeschreven? In sommige situaties kun je de lesgeldtermijnen laten stopzetten en lesgeld terugkrijgen. Kijk voor meer informatie op de pagina Lesgeld terugvragen of termijnregeling stopzetten.

Wat moet ik allemaal regelen in de zomer?

Begint u met studeren, verandert u van opleiding of bent u bijna klaar? Op onze pagina over de zomer vindt u alle informatie bij elkaar.

Ik verander van opleiding. Heb ik recht op studiefinanciering of tegemoetkoming tussen mijn oude en nieuwe opleiding?

Volgt u een opleiding en gaat u na de zomer verder met een andere opleiding? Met de wijzigingshulp ziet u of u recht hebt op geld tussen uw oude en nieuwe opleiding. Dit noemen we 'overbrugging'.

Ik krijg vanaf augustus minder aanvullende toelage. Hoe komt dit?

Krijgt u minder aanvullende toelage, dan kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Het inkomen van uw ouders is in 2022 hoger dan in 2021. De hoogte van de toelage voor het schooljaar 2024-2025 wordt berekend met het inkomen van 2022.
  • Een broer of zus doet geen voortgezet onderwijs meer en telt daarom niet meer mee in de berekening. Uw ouders hebben hierover een bericht gekregen. Als het niet klopt, dan kunnen zij dit doorgeven met het formulier Wijzigingen ouder (142Kb, pdf).

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Inloggen Mijn DUOMet DigiD

Waarom kan ik niet mailen?

Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.

Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.

Contact inwoners Caribisch gebied

U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.