Naar Home

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Waarom krijg ik deze maand € 164,30 minder?
Ik moet mijn inkomen van 2023 doorgeven, maar ik heb uitstel voor de aangifte. Wat moet ik doen?
  • Hebt u een studerend kind? Half oktober berekenen we de aanvullende beurs voor 2025. 
  • Betaalt u een studieschuld terug? Half november berekenen we uw maandbedrag voor 2025.

Probeer uw inkomen voor die tijd door te geven. Lukt dit niet? Doe het dan in ieder geval vóór 1 januari 2025. 

U mag ook een schatting van uw inkomen doorgeven (alleen als u een Nederlands inkomen hebt). Dan maken we een voorlopige berekening. Doe de schatting wel zo goed mogelijk. We controleren uw inkomen achteraf bij de Belastingdienst.

Ik verander van opleiding. Heb ik recht op studiefinanciering of tegemoetkoming tussen mijn oude en nieuwe opleiding?

Volgt u een opleiding en gaat u na de zomer verder met een andere opleiding? Met de wijzigingshulp ziet u of u recht hebt op geld tussen uw oude en nieuwe opleiding. Dit noemen we 'overbrugging'.

Ik ben afgestudeerd. Wanneer moet ik mijn studiefinanciering stopzetten?

Ben je klaar met je hbo of universitaire opleiding? Gefeliciteerd!

  • Controleer bij de onderwijsinstelling wanneer je wordt uitgeschreven.
  • Log daarna in op Mijn DUO om je studiefinanciering per de uitschrijfdatum stop te zetten.

In het hoger onderwijs wordt je standaard ingeschreven tot en met 31 augustus. Je hebt dan recht op studiefinanciering tot en met 31 augustus. Je moet je studiefinanciering dan stopzetten met ingang van september. Heb je zelf een verzoek gedaan om eerder uitgeschreven te worden? Zet je studiefinanciering dan stop met ingang van de maand waarin je niet meer staat ingeschreven. Heb je je studiefinanciering stopgezet terwijl dat niet de bedoeling was? Bijvoorbeeld omdat je wel tot en met 31 augustus stond ingeschreven? Vraag dan opnieuw studiefinanciering aan in Mijn DUO.

Wil je weten hoe het zit met je studentenreisproduct of hoe het verdergaat? Check dit in de wijzigingshulp.

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Inloggen Mijn DUOMet DigiD

Waarom kan ik niet mailen?

Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.

Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.

Contact inwoners Caribisch gebied

U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.