Naar Public transport

Student travel product

The student travel product enables you to travel by public transport for free or at a reduced rate.

  1. Overview
  2. Validity
  3. Switching subscription
  4. oovee-chipkaart lost, defective or expired
  5. Apply

Switching subscription

When you apply for a student travel product, you choose either a weekday subscription or a weekend subscription. If you wish to switch subscriptions later on, you can arrange this in Mijn DUO.

Apply

Log in to Mijn DUO to switch your subscription.

Log in to Mijn DUOwith DigiD

Twice a year, not during the summer

You cannot switch your subscription between 1 May and 25 August. You can switch your subscription up to twice a year, but not twice within 2 months.

Pick-up date

You can collect your new subscription within 5 working days of the switch. Go to oovee-chipkaart.nl to find the nearest service point.

6 weeks to collect

You have 6 weeks to collect your new subscription from a pick-up device. Load your subscription onto your personal oovee-chipkaart within those 6 weeks. Once you have collected your new subscription, you can start travelling with it.

Verbergen Sluiten
Wat vind je van de website?

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee