Naar Home

Bereikbaarheid DUO

Langere wachttijden

Door de coronamaatregelen komen er veel extra vragen binnen bij de klantenservice van DUO. De gesprekken zijn vaak ook langer. Daarnaast komen er veel formulieren en bewijsstukken binnen. En natuurlijk hebben DUO-medewerkers zelf ook te maken met de coronamaatregelen. Dit alles leidt tot langere wachttijden als je wilt bellen of chatten met DUO.

Wachten vaak niet nodig

Check altijd eerst of je je aanvraag of wijziging via Mijn DUO kunt doorgeven. Hier is geen medewerker voor nodig, dus het gaat een stuk sneller. Met een werkende DigiD of een Europees inlogmiddel kun je ook vanuit het buitenland inloggen.

Regel je iets in Mijn DUO? Dan krijg je meestal direct een bericht. In dit bericht staat meer informatie. Bijvoorbeeld:

  • de uitkomst van je aanvraag
  • op welke gegevens de uitkomst is gebaseerd
  • of DUO nog meer informatie nodig heeft.

Dat kan een telefoontje naar DUO besparen.

Tips

Meer aanvragen en verzoeken verwerken

Veel klanten bellen om te vragen hoe het staat met hun aanvraag of verzoek. DUO zet daarom de komende tijd meer mensen in om aanvragen en verzoeken te verwerken. Dit betekent dat de wachttijd bij de klantenservice tijdelijk verder kan oplopen. Maar we verwachten dat de wachttijd snel weer daalt en dat DUO zo het beste bereikbaar blijft.

Verbergen Sluiten
Wat vindt u van de website?

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee