Langere wachttijden
Door de coronamaatregelen komen er veel extra vragen binnen bij de klantenservice van DUO. De gesprekken zijn vaak ook langer. Daarnaast komen er veel formulieren en bewijsstukken binnen. En natuurlijk hebben DUO-medewerkers zelf ook te maken met de coronamaatregelen. Dit alles leidt tot langere wachttijden als je wilt bellen of chatten met DUO.
Wachten vaak niet nodig
Check altijd eerst of je je aanvraag of wijziging via Mijn DUO kunt doorgeven. Hier is geen medewerker voor nodig, dus het gaat een stuk sneller. Met een werkende DigiD of een Europees inlogmiddel kun je ook vanuit het buitenland inloggen.
Regel je iets in Mijn DUO? Dan krijg je meestal direct een bericht. In dit bericht staat meer informatie. Bijvoorbeeld:
- de uitkomst van je aanvraag
- op welke gegevens de uitkomst is gebaseerd
- of DUO nog meer informatie nodig heeft.
Dat kan een telefoontje naar DUO besparen.
Tips
- Heb je een aanvraag, wijziging of bewijsstuk ingestuurd? Op duo.nl/verwerkingstijden lees je de gemiddelde verwerkingstijd en wat je kunt doen.
- Zorg dat je contactgegevens in Mijn DUO kloppen. Geef ook aan dat je attentiemails wilt ontvangen. Zo mis je geen extra informatie.
- Maak gebruik van handige tools en zie snel wat je zelf kunt doen:
- Bekijk onze tips voor inloggen vanuit het buitenland
Meer aanvragen en verzoeken verwerken
Veel klanten bellen om te vragen hoe het staat met hun aanvraag of verzoek. DUO zet daarom de komende tijd meer mensen in om aanvragen en verzoeken te verwerken. Dit betekent dat de wachttijd bij de klantenservice tijdelijk verder kan oplopen. Maar we verwachten dat de wachttijd snel weer daalt en dat DUO zo het beste bereikbaar blijft.