Softwareleveranciers salaris- of HR-pakket

Voor een optimale gegevensuitwisseling is het van belang dat instellingen werken met software die aan de eisen van DUO voldoet.

Aanleveren basisgegevens onderwijzend personeel

Aanleveren van basisgegevens onderwijzend personeel kan op verschillende manieren. Basisgegevens kunnen op een beveiligde site via een scherm worden ingevoerd en vervolgens naar DUO worden verzonden. Een andere mogelijkheid is uitwisselen via een machine-tot-machinekoppeling (EDU-koppeling) met het salaris- of HR-softwaresysteem. Een 3e mogelijkheid voor de aanlevering van gegevens is in een standaardformaat via Mijn DUO.

Specificaties

Hieronder staan de specificaties waaraan de uitwisseling moet voldoen, als u kiest voor een automatische koppeling of een bestandsuitwisseling. Houd er rekening mee dat de bestandsuitwisseling een tijdelijke optie is.

Helpdesk Gegevenslevering Leraren

Voor vragen over de verstrekking van basisgegevens kunt u op werkdagen van 9 tot 12 uur terecht bij de helpdesk Gegevenslevering Leraren. Het nummer is 050 599 95 51. U kunt ook mailen naar gegevensleveringleraren@duo.nl.

ODOC aanvragen

ODOC staat voor OCW Digitaal Onderwijscertificaat. Het ODOC voldoet aan de Edukoppeling, de digitale berichtenstandaard binnen het onderwijsveld. Het garandeert een veilige verbinding voor het uitwisselen van gegevens.

Wat moet u doen?

  1. Heeft u nog geen toegang tot Mijn DUO? Regel dit eerst met formulier Aanmelding Mijn DUO.
  2. Log in op Mijn DUO.
  3. Ga naar ‘Downloaden formulieren’ en download het Deelnameformulier OCW Digitaal Onderwijscertificaat. Print het formulier, vul het in en onderteken het. Op dit formulier geeft u aan wie de certificaatbeheerder wordt.
  4. Ga naar ‘Verzoek tot certificaatdeelname’. U ziet nu een lijstje met bewijsstukken. Verzamel deze bewijsstukken en upload ze samen met het formulier.
  5. Na registratie krijgt de certificaatbeheerder een bevestigingsmail. Hierna kan hij een certificaat aanvragen.