Planning en stappenplan

Bij het registreren van de gegevens in het portfolio spelen 4 partijen een rol: het schoolbestuur, DUO, CIBG en de leraar. Als schoolbestuur levert u de gegevens aan van alle leraren die werken binnen uw bestuur.

Registratieproces

Het proces verloopt als volgt:

  • DUO slaat de gegevens van de leraar op en controleert de persoonsgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP).
  • DUO geeft de gegevens door aan het CIBG, de beheerder van het lerarenportfolio.
  • De leraar bevestigt zijn gegevens.
  • De registratie in het nieuwe lerarenportfolio is afgerond.

Stappenplan

  1. Verzamel alle benodigde gegevens. Hiervoor moet u van iedere leraar de benoemingsgrondslag vaststellen.
  2. Beslis of u de gegevens zelf gaat aanleveren of dat u dit uitbesteedt aan een administratiekantoor. Besteedt u het uit, dan moet u het administratiekantoor machtigen (67Kb, pdf).
  3. Gaat u het zelf doen, kies dan hoe u de gegevens aanlevert: via het invoerscherm, het csv-bestand of een machinekoppeling.
  4. Afhankelijk van hoe u gaat aanleveren, moet u soms nog iets regelen om de aanlevering mogelijk te maken. Bijvoorbeeld toegang krijgen tot Mijn DUO of uw softwareleverancier machtigen.
  5. U levert de gegevens van uw leraren aan.
  6. Nadat u gegevens hebt aangeleverd aan DUO, krijgt u een terugmelding. Zo weet u zeker dat de aanlevering is gelukt.

Actueel houden gegevens

Geef wijzigingen in de gegevens van leraren zo snel mogelijk door aan DUO, maar in ieder geval binnen 1 maand. Zo voorkomt u dat bijvoorbeeld gepensioneerden post krijgen vanuit het lerarenportfolio. Geef ook de gegevens van nieuwe leraren binnen 1 maand door aan DUO.

Overzicht

Wilt u een overzicht van de aangeleverde gegevens van uw hele instelling of bestuur? Daarvoor kunt u inloggen op Mijn DUO.