Naar Over DUO

DUO verbetert

Een betere dienstverlening door uw signalen

Via bijvoorbeeld online enquêtes, onze klachtenregeling en onderzoek weet DUO steeds beter waar verbeteringen gewenst zijn. Wij verzamelen deze verbeterideeën en houden ze tegen het licht. Doel? Een betere dienstverlening.

Verbeteringen DUO Particulier

Signaal Verbetering
Mijn studiefinanciering is opeens een stuk lager geworden, ik kan niet zien waarom. Meestal heeft dit te maken met de hoogte van de aanvullende beurs. In een tool wordt nu uitgelegd wat de reden van de verlaging kan zijn en wat u kunt doen.
Ik heb een schuldoverzicht nodig voor een hypotheekaanvraag. Vaak is een overzicht uit Mijn DUO voldoende. Als dat niet zo is, dan kan de student een uitgebreider overzicht aanvragen.
Ik wil meer beeldmateriaal. Ik heb liever informatieve filmpjes in plaats van tekst. We posten nu meer video’s op onze socialmediakanalen. In die video’s leggen we bepaalde onderwerpen in ongeveer 1 minuut uit. Een overzicht van alle video’s vindt u op het youtubekanaal van DUO.
Al eerder verbeterd op DUO Particulier
Signaal Verbetering
Ik doe langer over mijn studie en wil kunnen zien hoelang ik nog recht heb op studiefinanciering. U kunt nu in Mijn DUO zien hoeveel maanden u nog recht hebt op de onderdelen van studiefinanciering die u nu krijgt. Ook kunt u zien vóór welke datum u uw diploma moet halen om uw prestatiebeurs omgezet te krijgen in een gift.
Ik ga een andere studie doen. Is er een stappenplan zodat ik kan zien wat ik moet regelen? Op duo.nl staat nu de Wijzigingshulp opleiding. Met deze wijzigingshulp weet u binnen een minuut wat u moet regelen als u van opleiding verandert.
Het is onduidelijk hoelang ik mijn studentenreisproduct nog mag gebruiken. In Mijn DUO kunt u nu zien hoeveel maanden u nog recht hebt op uw studentenreisproduct.
Ik ben gestopt met mijn opleiding. Waarom krijg ik een rekening voor lesgeld? Als u voor 1 oktober bent uitgeschreven, sturen we u een mailtje waarin staat dat u geen lesgeld hoeft te betalen. U moet hiervoor in Mijn DUO ‘attentiemail’ aanvinken.

Verbeteringen DUO Zakelijk

Signaal Verbetering
Het geluidsniveau van het telefoonmenu is niet goed. Het gaat van hard naar zacht en andersom. Het telefoonmenu is opnieuw ingesproken.
Ik kan de contactgegevens op de website moeilijk vinden. Onderaan elke pagina staat onder 'Service' nu 'Contact'.
Ik vind Instellingsinformatie zeer traag. De laadtijd van Instellingsinformatie is versneld. De downloadtijd van bestanden en gegevens varieert wel. Dit hangt af van de grootte van de instelling en de hoeveelheid opgevraagde gegevens.
Al eerder verbeterd op DUO Zakelijk
Signaal Verbetering
Ik wil mijn gestelde vraag kunnen zien als jullie mij terugmailen. Bij een antwoord per mail sturen we uw gestelde vraag mee. Bijlagen sturen we niet terug. Voorafgaande e-mails kunnen worden ingekort.
Verbergen Sluiten
Wat vind je van de website?

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee