Naar het buitenland? Regel uw zaken bij DUO

Gaat u voor uw studie of stage (tijdelijk) naar het buitenland? Of hebt u een studieschuld en verhuist u naar het buitenland? In beide gevallen moet u een aantal zaken bij DUO regelen.

Voor vertrek

  • DigiD app

    Installeer voor vertrek de DigiD app. Dit is de makkelijkste manier van inloggen op Mijn DUO, vooral in het buitenland. U hebt dan geen sms-code meer nodig.

    DigiD app downloaden
  • Juiste contactgegevens

    Zorg ervoor dat we u kunnen bereiken. Zo voorkomt u dat u bijvoorbeeld een te hoog maandbedrag betaalt of dat uw studiefinanciering wordt ingetrokken omdat u post mist. Houd ons op de hoogte van uw woonadres en e-mailadres.

    Persoonlijke gegevens wijzigen
  • Berichten digitaal

    Krijgt u nu onze post op papier? Kies voor digitale post. U regelt het in Mijn DUO, bij ‘Mijn gegevens’. Zo mist u geen berichten.

    Digitale post instellen

In het buitenland

  • DigiD in het buitenland

    Woont u in het buitenland en hebt u geen werkende DigiD? Vraag dan een nieuwe DigiD aan. Dat kan ook vanuit het buitenland.

    DigiD aanvragen buitenland
  • Problemen met inloggen

    Lukt het niet om uw DigiD werkend te krijgen? En kunt u daardoor uw berichten niet lezen? Regel uw post dan op een andere manier.

    Postvoorkeur veranderen
  • Contact met DUO

    Wilt u vanuit het buitenland contact met ons opnemen? Bel ons dan of stel uw vraag via sociale media. Of check op de contactpagina of u met ons kunt mailen. Dit is afhankelijk van de tijdzone waarin u zich bevindt.

    Contactpagina