Problemen met inloggen
Inloggen lukt niet
eHerkenning
Gebruikt u eHerkenning en kunt u niet inloggen, neem dan contact op met uw leverancier van eHerkenning.
Ga voor meer informatie naar de pagina eHerkenning gebruiken.
Mijn DUO
Log altijd in via de link op www.duo.nl.
Gebruik de recentste versie van uw browser. Deze mag niet ouder zijn dan 1 jaar.
Kunt u niet inloggen op Mijn DUO, verwijder dan uw browsergeschiedenis, dan lukt het vaak wel. Lukt het inloggen nog steeds niet, neem dan contact op met uw systeembeheerder.
Mijn Helpdesk po
Gebruik de meest recente versie van uw browser. Deze mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Uw browser moet javascript toestaan.
Hebt u problemen met Mijn Helpdesk po door een internet- of proxyfilter? Of staat uw browser javascript niet toe? Neem dan contact op met uw systeembeheerder.
Gebruikersnaam of wachtwoord tokengenerator vergeten
Mijn DUO
De beheerder van Mijn DUO binnen uw instelling of bedrijf weet uw gebruikersnaam en kan ook uw wachtwoord resetten.
Gebruikt u als beheerder een tokengenerator en bent u het wachtwoord voor Mijn DUO vergeten? Dan krijgt u geen nieuw wachtwoord meer. U kunt voortaan inloggen met eHerkenning.
In slechts een beperkt aantal gevallen kan een organisatie géén eHerkenning aanvragen voor haar medewerkers. Deze beheerders verstrekken wij wel een nieuw wachtwoord voor de tokengenerator.
Mijn Helpdesk po
Uw gebruikersnaam is uw instellingscode of uw bestuursnummer.
Met de optie ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. De gemachtigde van uw school of bestuur krijgt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Eisen voor wachtwoord
Uw wachtwoord voor Mijn DUO moet aan de volgende eisen voldoen:
- minimaal 8 tekens, waarvan
- minimaal 4 letters
- minimaal 1 cijfer of bijzonder teken
- niet meer dan 2 dezelfde tekens achter elkaar
- niet hetzelfde als uw huidige wachtwoord of het wachtwoord daarvoor
U moet het wachtwoord binnen 90 dagen wijzigen.
Uw wachtwoord voor Mijn Helpdesk po moet aan de volgende eisen voldoen:
- minimaal 8 tekens
- minimaal 1 hoofdletter
- minimaal 1 cijfer
Account Mijn Helpdesk po geblokkeerd
Voert u 3 keer een verkeerd wachtwoord in, dan wordt uw account 15 minuten geblokkeerd. Daarna kunt u opnieuw uw wachtwoord invoeren.
Als uw account geblokkeerd is, kunt u op het inlogscherm aangeven dat u uw wachtwoord vergeten bent.
Tokengenerator kapot, kwijt of niet meer in gebruik
Is uw tokengenerator kapot? Dan verstrekken wij u geen nieuwe tokengenerator. U kunt voortaan inloggen met eHerkenning.
In slechts een beperkt aantal gevallen kan een organisatie geen eHerkenning aanvragen voor haar medewerkers. Deze medewerkers verstrekken wij wel een nieuwe tokengenerator.
Als u uw tokengenerator bent kwijtgeraakt, neemt u contact op met DUO. DUO deactiveert dan uw tokengenerator. U kunt voortaan inloggen met eHerkeninng. Ga voor meer informatie naar de pagina eHerkenning gebruiken.
Hebt u uw tokengenerator niet meer nodig? Stuur hem dan terug naar DUO:
Dienst Uitvoering Onderwijs
Afdeling Security Service Desk (SSD)
Antwoordnummer 199
9700 VB Groningen
Hulp nodig bij inloggen
De beheerder van Mijn DUO bij uw organisatie kan u helpen met inloggen.
Bent u zelf beheerder en hebt u hulp nodig bij het inloggen? Neem dan contact op met de security servicedesk van DUO op telefoonnummer 050 599 8440 (van 9.00 tot 13.00 uur) of mail naar securityservicedesk@duo.nl.