Beveiligingscertificaat aanvragen

Voor een veilige verbinding met BRON hebt u een geldig beveiligingscertificaat nodig. DUO gebruikt ODOC-certificaten. ODOC staat voor OCW Digitaal Onderwijscertificaat. Het schoolbestuur vraagt de certificaten aan.

Aanleverpunten

Het uitwisselen van gegevens met BRON gebeurt vanuit een aanleverpunt. Een school heeft minimaal 1 aanleverpunt. Als u vanuit meer dan 1 database wilt uitwisselen, hebt u een extra aanleverpunt nodig. Uw softwareleverancier kan u hierover informeren. Voor elk aanleverpunt moet u een apart beveiligingscertificaat hebben. U kunt nieuwe aanleverpunten aanvragen in Mijn BRON, via ‘Aanleverpunten’ bij Mijn Gegevens.

Verzuimregistratie: ook ODOC

U gebruikt het ODOC-certificaat ook voor verzuimregistratie. Hebt u een aparte applicatie voor verzuimregistratie? Vergeet dan niet het ODOC-certificaat hierin te installeren.

Stappenplan

Problemen met inloggen

Lees de informatie over de meest voorkomende problemen bij het inloggen op de inlogpagina.

Wachtwoord kwijt

- Bent u als certificaatbeheerder uw wachtwoord voor Mijn DUO vergeten? Dan kunt u uw wachtwoord laten resetten door uw beheerder.

- Bent u als beheerder uw wachtwoord voor Mijn DUO vergeten, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via helpdeskpdi@duo.nl. Het nieuwe wachtwoord sturen wij u per brief toe.

- Bent u het wachtwoord kwijt dat u nodig hebt om het certificaat in uw LAS te installeren? Dan moet u een nieuw certificaat aanvragen. Wij kunnen het wachtwoord niet voor u achterhalen.

Vragen

Hebt u vragen over het inloggen in Mijn DUO of de uitgifte van tokens? Mail dan de Helpdesk Programma Dienstverlening Instellingen via e-mail helpdeskpdi@duo.nl of bel naar 050-599 84 40 (bereikbaar op werkdagen van 9 tot 13 uur).